فیلم The Godfather 1972 (پدرخوانده)

پخش آنلاین
  • English Excerpt
خلاصه داستان

«دون ویتو کورلئونه» (براندو) که یکی از رؤسای پرقدرت مافیاست جای خود را به پسر کوچک خانواده، «مایکل» (پاچینو)، می سپارد و...

The aging patriarch of an organized crime dynasty transfers control of his clandestine empire to his reluctant son.

رفع مشکل زیرنویس پخش آنلاین اصلاح شد 21 تیر 1398
دانلود
کالکشن
تریلر
سکانس برتر
نقل قول
لینک های دانلود 480p 720p 1080p 2160p

کيفيت: x265 BrRip 1080p

حجم: 3.68 GB

رزولوشن: 1920×1080

انکودر: 30nama

کيفيت: x265 BrRip 720p

حجم: 1.93 GB

رزولوشن: 1280×720

انکودر: 30nama

کيفيت: BrRip 1080p

حجم: 3.53 GB

رزولوشن: 1920×1080

انکودر: RARBG

کيفيت: BrRip 720p

حجم: 1.67 GB

رزولوشن: 1280×720

انکودر: MkvCage

کيفيت: MP3 128kbps

حجم: 163.00 MB

کيفيت: BluRay 1080p

حجم: 37.90 GB

رزولوشن: 1920×1080

انکودر: KRaLiMaRKo

نسخه: Remux

کيفيت: BluRay 1080p

حجم: 10.20 GB

رزولوشن: 1920×1080

انکودر: AdiT

کيفيت: BluRay 1080p

حجم: 5.13 GB

رزولوشن: 1920×1080

انکودر: TomCat12

کيفيت: x265 BrRip 1080p

حجم: 4.72 GB

رزولوشن: 1920×1080

انکودر: Tigole

کيفيت: x265 BrRip 1080p

حجم: 4.05 GB

رزولوشن: 1920×1080

انکودر: d3g

کيفيت: BluRay 1080p

حجم: 3.38 GB

رزولوشن: 1920×1080

انکودر: RARBG

نسخه: UnCut

کيفيت: BluRay 720p

حجم: 4.96 GB

رزولوشن: 1280×720

انکودر: AdiT

کيفيت: BrRip 1080p

حجم: 2.64 GB

رزولوشن: 1920×1080

انکودر: Ganool

کيفيت: BrRip 1080p

حجم: 2.40 GB

رزولوشن: 1920×1080

انکودر: YIFY

کيفيت: BrRip 1080p

حجم: 2.61 GB

رزولوشن: 1920×1080

انکودر: Ozlem

کيفيت: BluRay 720p

حجم: 5.22 GB

رزولوشن: 1280×720

انکودر: ITSat

کيفيت: BrRip 720p

حجم: 3.14 GB

رزولوشن: 1280×720

انکودر: x0r

کيفيت: BrRip 720p

حجم: 1.31 GB

رزولوشن: 1280×720

انکودر: Ganool

کيفيت: BrRip 720p

حجم: 1.20 GB

رزولوشن: 1280×720

انکودر: YIFY

کيفيت: BrRip 720p

حجم: 1.37 GB

رزولوشن: 1280×720

انکودر: Ozlem

3 IMDb
9.0 Remux The Godfather: Part II 1974

The Godfather: Part II 1974

خلاصه داستان:

سال 1958. «مایکل کورلئونه» (پاچینو) درگیر سرو سامان بخشیدن به امپراتوری ای است که از پدرش، «دون ویتو» (براندو) به ارث برده است...

7.6 Remux The Godfather: Part III 1990

The Godfather: Part III 1990

خلاصه داستان:

آخرین قسمت از سه گانه پدرخوانده با داستان زندگی مایکل کورلئونه میپردازد و اینکه چگونه سعی دارد کار خود را قانونی کند…


دون کرلئونه: بهش یه پیشنهادی میدم که نمی‌تونه رَد کنه.


دوستاتو نزدیک نگهدار و دشمنانتو نزدیکتر ...

« Vito Corleone / Marlon Brando »


من تموم زندگیم سعی کردم بی تفاوت نباشم

زنها و بچه ها میتونن بی تفاوت باشن

ولی یه مرد نمیتونه

« Vito Corleone / Marlon Brando »

ارسال دیدگاه جدید

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربریتان شوید یا عضو سایت شوید.

دیدگاه های ارسال شده

hh11 پروفایل 8 خرداد 1398
پاسخ به دیدگاه

سلام دوستان. من ی فیلم تقریبا قدیمی دیدم تو شبکه 4 سالها پیش در مورد رئیس ی باند مافیایی بود که تو ی آپارتمان با زنش مخفی شده بود و پلیس محاصرشون کرده بود و فیلم داشت گذشتشو مرور میکرد. کسی اسمه فیلمو میدونه؟؟؟؟؟؟؟؟!

نمایش دیدگاه
M.S.84.SH.83 پروفایل 23 خرداد 1398
پاسخ به دیدگاه

شاید، شاید Goodfellas بوده. ساخته اسکورسیزی محصول سال 1990.

نمایش دیدگاه
hh11 پروفایل 16 تیر 1398
پاسخ به دیدگاه

نه اون نیست.دیدم goodfellas
این فیلم به نظر میخورد ساخته دهه 70 یا اوایل 80 باشه.
اینم یادمه که طرف سیبیل داشت و موهای قهوه ای.خبرنگارا هم بودن.
خبرنگارا هم زیاد بودن..سیاسی بود یخورده.داشت با بیرون و افرادی که دنبالش بودن مذاکره میکرد
ایشالله یه خوره فیلم پیدا بشه بگه این فیلم چیه اسمش!(:

نمایش دیدگاه
samppram98 پروفایل 5 خرداد 1398
پاسخ به دیدگاه

هر آنچه که یک فیلم برای ماندگار شدن لازم داره این فیلم داره. از تیم بازیگری گرفته تا کارگردانی، فیلمنامه، موسیقی متن و موارد دیگه.
بازی مارلون براندو در این فیلم یک شاهکار به تمام معنا ست. اون شکل خاص صورتش و لحن حرف زدن و راه رفتنش واقعا یه کلاس بازیگریه برا خودش. تو تیتراژ پایانی هم اگه دقت کنید وقتی اسامی بازیگران رو مینویسه اول اسم مارلون براندو رو بزرگ مینویسه و بعدش مینویسه and و در ادامه اسم سایر بازیگران رو مینویسه. البته بقیه بازیگران هم خیلی خوب بازی کردند، ولی بازی مارلون براندو یه چیز دیگه است.
تو این فیلم هم درام خانوادگی رو می بینیم، هم داستان جنایی مجذوب کننده و هم خشونت ناگهانی و خونین رو.

نمایش دیدگاه
The_Green_Mile پروفایل 25 فروردین 1398
پاسخ به دیدگاه

روحت شاد مارلون براندوی کبیر ?
با احترام به اساطیری همچون نیکلسون آلپاچینو و دنیرو به نظر من مارلون براندو بهترین بازیگر مرد تاریخ سینماست.
بازیش تو این فیلم کلاس بازیگری بود.

نمایش دیدگاه
badboy_bh پروفایل 16 اردیبهشت 1398
پاسخ به دیدگاه

قطعا

نمایش دیدگاه
Farshad1371 پروفایل 6 فروردین 1398
پاسخ به دیدگاه

یه شلمغزی اومده گفته سینما باید محتوا داشته باشه بعد لیست شاهکارای مورد علاقشم لیست کرده میگه اینا خوبن یه عده ام باهاش دعوا میکنن با ادم روانی که دعوا نمیکنن که دست میکشن باریکلا 🙂

نمایش دیدگاه
rzv پروفایل 16 اسفند 1397
پاسخ به دیدگاه

بابا خراش دادین تعریف تمجید رو دیگه؛ بسه دیگه … خسته شدیم دیگه 🙁 فیلم خوبی هست بله اما دیگه انقدر شلوغ کردن نداره به نظر من اصلا بهترین فیلم نیست نباید انقدر دهن بین بود تا یکی گفت فلان فیلم چنین و چنانه برای اینکه کم نیاری بگی آآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآ عجب فیلمیه!!! اشکالی پیش نمیاد کمی استقلال رای داشته باشیم و جوگیر نباشیم

نمایش دیدگاه
k.n.z.b پروفایل 30 خرداد 1398
پاسخ به دیدگاه

به نظر من دوستمون خوب گفتن که نباید دهن بین باشیم، این یک حقیقت تلخیه تو جامعه ما که هر کسی هر کاری میکنه تفرات بعدی چشم بسته همونو انجام میدن و این میشه رسم..
من توی مسابقات اخیر والیبال تو شهر ارومیه شاهد بودم که بابت برد تیم ملی عده ای مشوق و حامی بودن ولی هر شب از ساعت ۸ غروب تا ۲ بامداد کل شهر میریختن خیابون بوق و شیپور میزدن ، بچشمم میدیم که اکثر اون جمعیت اصلا بازی رو نگاه نمیکردن ، خیلی از خانومای خانه دار از والیبال سر در نمیاوردن و اکثر جوونا و نوجوونای دختروپسر فقط و فقط بخاطر قضایای رابطه و دوستیو این مزخرفات میریختن بیرون، ولی با این حال از روی تقلید و دهن بینی شدید یه رسم عجیبو نا متعارفو راه انداخته بودن.
میخوام بگم که خیلی عالی میشه اگه هر کس نظر خودشو از روی احساس و علم و منطقش به صراحت بیان کنه، ولی اگر در جایگاه نقد نیس ، انتقاد وارد نکنه و فقط در حد نظر شخصی و واقعیش باشه

نمایش دیدگاه
King Amir پروفایل 12 دی 1397
پاسخ به دیدگاه

چی بگم از این فیلم.. از این اثر هنری.. از این شاهکارترین.. به قول دوستم ناموس ماست
نمیدونم چند بار دیگه باید ببینمش تا ازش خسته بشم ازش سیر بشم یا لااقل موقع دیدنش خسته بشم و بخوام زود تموم شه و هی پاز کنم و برم و بعدا بقیشو ببینم و هی ساعتو نگاه کنم که چقدرش رفته و چقدر دیگش مونده.. شاید هرگز!

آل پاچینو دیوانه وار بازی میکنه.. ویران کنده بازی میکنه و بهتر از مارلون براندو که اونم معرکه بازی کرد. با احترام به مارلون براندو و اونائی که اسکار اون سالُ بهش دادن به نظر من اسکار حق آل بود با فاصله
بازیای بینظیر از بزرگان سینما کم سراغ ندارم ولی شاید بهترینِ بهترینا رو آل تو این فیلم به نمایش گذاشت (اگه قرار باشه کلا یه اسکار به کل تاریخ مردان سینما بدن شاید حق آل بود با این شاهکار هنریش که موندگار و برجسته و درخشانه در کل تاریخ سینما) ، اون آرامش چهره و آرامش تُن صداش در اکثر صحنه ها.. اون اشاره های بی نقص و بازی فوق العاده با کمترین دیالوگ ممکن، اون ژستاش موقع نشستنش که بی اندازه جذاب بود، اون آرایش و حالت موهاش و تغییراتش از مقطعی که هنوز کالج بوی ساده ای بود .. تا اینکه یه گادفادر فوق مقتدر شده بود.. گادفادری که با کمترین اکت و دیالوگ و زیرپوستی ترین بازی ممکن، قدرتمندانه ترین کارا رو میکرد!
از دیالوگای محشر و بسیار آموزنده برندو بگم.. از ژستاش، بازی زیرپوستی و بدون اکت و دیالوگ زائدش.. از حشمت و ابهتش تا شکست و خفتش.. از اونکه با اشاره ش کارا انجام میشد و شدیدا مورد احترام بود.. و خودشم بی اندازه اهل خانواده و مرد خانواده بود که چه آموزنده بود

فیلمبرداری بسیار چشم نواز و بدیع.. کارگردانیه استادانه و کمنظیر.. موزیکای متن گوشنواز و عالیش.. موزیک اول و آخر خاطره انگیزش.. نحوه شروع و پایان فیلم که هر دو با یک تصویر سیاه بود.. اتفاقای موازی (مثه صحنه کلیسا و قتل سران مافیا)
احساسات گوناگونی که هر سکانسش به انسان عمیقا منتقل میکرد.. گاهی عشق.. گاهی ترس.. گاهی انزجار.. گاهی اقتدار.. گاهی و گاهی و گاهی
نمیدونم! هنوز حق مطلب ادا نشده..! فعلا بسه.
تشکر ویژ از صاحب رمان پدرخوانده (ماریو پوزو) و فرانسیس فورد کوپولای کبیر با خلق این هنر زیبا و دل انگیز: گادفادر

سپاس از سینما و با احترام به هر کس نظرم برخلاف نظرش هس
مــمــنــون از هر کس وقت میذاره نظرمو میخونه

نمایش دیدگاه
I.Sh پروفایل 17 تیر 1398
پاسخ به دیدگاه

عذرخواهی می کنم ، من مخاطب عام سینما هستم و سلیقه و عقیده شخصیم را می گم … شکی درش نیست که اکثر ایفای نقشهای ال پاچینو ، رابرت دنیرو ، جک نیکلسون ، دنیل دی لوییس و دیگر بازیگران اسطوره ، همه فوق العاده عالی و ماندگار هستن ، اما به نظر بنده فرق مارلون براندو با بقیه بازیگران به نام، کاریزمای قوی براندو هست و واقعا کاریزماتیک ترین بازیگر تاریخ سینماست ، این خصیصه جدا از بازیگری و ایفای نقش با کیفیت عالی هست ، بازیگر کاریزماتیک معمولا ذاتا کاریزماتیکه ، نه به صورت اکتسابی ، مثلا آل پاچینو بازیگر بی نظیریه و در ایفای نقشهاش حقیقتا مسلطه و بسیار قوی بازی می کنه ، اما براندو به طرز عجیبی آدمو به دنبال خودش می کشه و محصور می کنه طوریکه انگار مخاطب را تحت نفوذش داره….شاید بهم بخندین ، اما برای من بعد از مارلون براندو ، میکی رورک با وجود حضور کمرنگش در سینما بازیگر کاریزماتیک و تاثیر گذاری هست ، فکر می کنم اگر حضور فعالتری در سینما داشت و چهرش را را به خاطر جراحیهای مداوم بدفرم نکرده بود ، واقعا یکی از اسطوره های سینما میشد.

نمایش دیدگاه
King Amir پروفایل 18 تیر 1398
پاسخ به دیدگاه

خیلی سپاسگزارم از اظهار نظر شما اونم با این حد از فرهنگ و شخصیت (بدون تخریب و توهین)
از نظر من بین “محبوبیت” یه بازیگر با “کاریزما”ش و با “کیفیت بازی”ش فرقه: یه بازیگر میتونه با کیفیت ترین باشه ولی محبوبترین و یا باکاریزماترین نباشه و بر عکس
با احترام به شما

نمایش دیدگاه
I.Sh پروفایل 18 تیر 1398
پاسخ به دیدگاه

خواهش می کنم ، نظر لطفتون هست …. بله درست می فرمایید ، این سه خصیصه کاریزما ، سطح کیفی بازیگری و محبوبیت یک بازیگر تعاریف متفاوتی دارن و البته با احترام به نظر شما ، در بعضی مواقع هر سه عامل با هم می تونن تعیین کننده حد اعلای هنر بازیگری یک بازیگر باشن ، البته در رابطه با مخاطبین عام سینما باز هم به سلیقه و نگاهشون بستگی داره که کدام خصیصه براشون در اولویت باشه … یه مثال براتون می زنم ، آقای دیکاپریو بازیگر با استعداد و بسیار خوبی هستن ، مخصوصا در سالهای اخیر محبوبیت زیادی ییدا کردن ، چه از نظر منتقدین و کارگردانان به نام و چه مخاطبین عام سینما … اما بازیگری ایشون برای من واقعا جاذبه ای نداره و اگر فیلمی را ببینم که ایشون درش نقش آفرینی می کنن ، قطعا حضور و بازی ایشون برای من ملاک تمایل به دیدن آن فیلم نیست…خب ، مثلما طرفداران آقای دیکاپریو ممکنه بنده را خیلی بد سلیقه بدونن و اینکه از هنر بازیگری هیچی درک نمی کنم ، اما برای من این حسی هست که همیشه نسبت به بازیگری ایشون وجود داشته و غیر قابل تغییر …. با آرزوی موفقیت برای شما هموطن محترم.

نمایش دیدگاه
misi71 پروفایل 14 اسفند 1397
پاسخ به دیدگاه

واقعا یکی از بهترین کامنتهایی بود که تا حالا خوندم
دمت گرم که با این همه احساسات نظراتتو بیان کردی
با تمام نظراتت موافقم و بی شک بهترین هستش بهترین………..

نمایش دیدگاه
King Amir پروفایل 14 اسفند 1397
پاسخ به دیدگاه

خیلی خیلی متشکرم از اظهارنظر، حوصله در خوندن و تائید. سپاااس

نمایش دیدگاه
ikurd پروفایل 1 دی 1397
پاسخ به دیدگاه

این تنها فیلمی هست که من هر سال می تونم تکرارش رو ببینم. دوستی گفته بود این فیلم کمدی هست من بهش پیشنهاد میکنم بره با فیلم های مرد عنکبوتی و هالک و پسر جهنمی و اینا خوش باشه این جور فیلم ها رو البته شاید هر کس پسند نکنه اما مطمئن هستم کسانی از این فیلم لذت میبرن که عاشق سینما هستن و درک بهتری از فیلم دیدن دارن

نمایش دیدگاه
ali karaj پروفایل 25 آذر 1397
پاسخ به دیدگاه

من فقط از دوست عزیزی که این فیلمو سطحی و کمدی عنوان کرده یه سوال دارم : به قول شما این فیلم نه فیلمنامه داره و نه کارگردانی – به نظر شما بازیه بازیگراش هم سطحیه ؟

نمایش دیدگاه
Shabahang پروفایل 12 آذر 1397
پاسخ به دیدگاه

به نظر من سری دوم این فیلم قشنگتره سری اول این فیلم بیشتر بکش بکش بود سری دوم احساسی تره

نمایش دیدگاه
center پروفایل 10 آذر 1397
پاسخ به دیدگاه

درسته که باید به سلیقه ها احترام گذاشت اما به کار بردن کلمه “مزخرف” برای همچین اثر هنری واقعا بی انصافیه، بعضی از نظرات به خوبی سطح فکری پایین جامعمونو نشون میده

نمایش دیدگاه
aminom پروفایل 7 آذر 1397
پاسخ به دیدگاه

بعضی نظرات به غایت مضحک و خیلی ناشیانه ان یکی بچگانه،یکی ناشیانه،یکی بی کارگردان و بی بازیگر و هر کس که مفهوم فیلم رو متوجه نمیشه یه برچسب به زعم خودش زده به فیلم آقای کاپولا
عشق ایثار خشم گذشت و…….. درسای دیگه پشت ظاهر مافیای سیسیل این فیلم قرار دارند فیلم به قدری سخت فیلمبرداری شده که همه منتظر بودن کار به اتمام برسه نقش ماریو پوزو هم با عمقی که به داستان فیلم دیده مشخصه،بازی آل پاچینو رابرت دووال و جیمز کان به کنار مارلون براندو در این شاهکار هنر بازیگری رو از نو تعریف میکنه فضاسازی خاص،کارگردانی و فیلمبرداری بی نظیر و موسیقی متن نینو ریتا همه و همه باعث میشن
Godfather جزو معدود آثاری بشه که هم بزرگترین منتقدین و هم عامه مردم اون رو شاهکار
فیلم های مافیای مثل
Godfather Trilogy
Once Upon a Time in America 1984
The Departed 2006
Goodfellas 1990
و….. خوشش نمیاد احتمالا تازه تام و جری رو گذاشته کنار تنها مورد منفی شاید زمان طولانی این نوع آثار باشه که بیننده جوری غرق داستان میشه که گذر زمان اصلا احساس نمیشه
موفق باشید

نمایش دیدگاه
AmirKabir.d پروفایل 30 آبان 1397
پاسخ به دیدگاه

سری پدرخوانده عالیه وای جای بحث هم نیست

نمایش دیدگاه
bahramn983 پروفایل 22 آبان 1397
پاسخ به دیدگاه

سوال ؟؟؟
لطفا كسايي كه فيلم رو ديدن نظر بدن. كارگردان چه چيزي رو ميخواد نشون بده تو اين فيلم؟ من از صدها نفر پرسيدم و صدها جواب متفاوت شنيدم.

نمایش دیدگاه
nicatoor پروفایل 25 آبان 1397
پاسخ به دیدگاه

کارگردان هدفی برای نشون دادن موضوع و مفهوم خاصی نداره در واقع این فیلم یک روایت ناب و ساده از سبک زندگی مافیاییه ک ب شکل زیبایی ب تصویر کشیده شده

نمایش دیدگاه
INFINITE-INFINITY پروفایل 26 آبان 1397
پاسخ به دیدگاه

چیزی که واقعا جالبه اینه که حتی طرفدارای این فیلم هم تایید میکنن که این فیلم نه هدف داره، نه موضوع و نه مفهوم …
در واقع این فیلم یک روایت ساده و بچگانه از سبک زندگی مافیاییه ک ب فاجعه بارترین شکل ممکن به تصویر کشیده شده

نمایش دیدگاه
bahramn983 پروفایل 3 آذر 1397
پاسخ به دیدگاه

بستگي داره ببينده با چه ديدي نگاه كنه فيلمو. بعضي ها بيشتر مافيا و حاشيه هاي مربوط به مافيا رو تو فيلم حس ميكنن. بعضي ها كشت و كشتارهايي كه بر اثر انتقام جويي و كينه توزي كه در نتيجه كسب پول و قدرت تو فيلم روايت ميشه. من ولي شخصا خيلي اهميت و مقامي كه كارگردان به مقوله خانواده قائل ميشه رو تو فيلم ميبينم و حال ميكنم. هم خانواده به معناي واقعي يعني رابطه اي كه بين پدر و پسر و همسر و خواهر وجود داره ، هم تو يه قالب ه بزرگتر يعني همون باند هاي مافيايي.و البته قدرت مطلق و يكطرفه مرد تو اداره خانواده. به شكلي كه همسر كورلئونه اصلا ديده نميشه تو اين قضيه.
ديالوگ هايي كه به روشني اين حس رو به ادم ميده فكر ميكنم بيش از پنج يا شش سكانس ه كه از بهترين هاست به نظرم.

نمایش دیدگاه
Serpicoo پروفایل 27 آبان 1397 حاوی اسپویل
پاسخ به دیدگاه

در پاسخ به دوستی که فاز روشن فکری برش داشته داره فیلمی که تو متاکریتیک 100 تو راتن تامیتوز 98 و تو Imdb 92 گرفته رو میکوبه باید بگم بهتره سطح سواد خودتو تو عرصه سینما بیشر کنی بعد بیای درباره این آثار فاخر نظر بدی! بدون در نظر گرفتن کارگردانی بازیگری و موسیقی تکرار نشدنی در این فیلم توجه ویژه ای به مفهوم خانواده شده ودلیل اینکه این فیلم محبوب ترین فیلم دنیاست این ساختار جنایی فیلم نشان از سختی زندگیه ولی نکته اصلی فیلم آدم برای خانوادش حاظر چه کار هایی بکنه از اصولش بگزره اون زیر پاش بزاره.اون سکانس فیلم ۱۰ثانیه قبل شلیک مایکل تصمیم نهایش رو میگیره که به خاطر پدرش اصولی رو که داره زیرپا بزاره و این کارو بکنه راه برگشتی نداره و هردور میکشه.درواقع تصمیم مایکل از اونجا رقم خورد که دستای پدرش رو میگره و پدرش دون بزرگ تا این حد نزدیکی پسرشو به خودش حس نکرده بوده و مایکل هم این حسو درک میکنه نمیتونه به راحتی از پدرش بگزره درواقع مسئله اصلی فیلم با قانون یا بدون اصول قانون زندگی کردنه اگر با دقت به سکانس پایانی پدرخوانده 2 و تنها شدن مایکل بعد از قتل برادرش نگاه کنید متوجه مفهوم فیلم و هدف کارگردان که به هنرمندانه ترین شکل ممکن به تصویر کشیده شده میشید
درباره این که گفتید فیلم های قدیمی دیگه ارزش دیدن ندارن باید بگم مگه اشعار حافظ و سعدی بعد از 1000 سال قدیمی شدن؟ سینما وسیله کاربردی نیست که بخوای با گوشی مقایسه کنی شما فیلم های امروزی دوست داری ببینی برو ببین راجب اینجور آثار هم نظر نده با تشکر!

نمایش دیدگاه
INFINITE-INFINITY پروفایل 28 آبان 1397
پاسخ به دیدگاه

اگه سواد سینمایی یعنی اینکه به این مزخرفات بگی شاهکار و درغیر اینصورت میشی بی سواد، بنده با افتخار بی سوادم و بی سواد خواهم ماند.
شما لازم نیست به زحمت بندازی خودتو و داستان ساده و سطحی فیلم رو دوباره برام بنویسی. من فیلم رو کامل دیدم، داستان ساده و بچگانه ش رو هم کامل فهمیدم.
چندین نقد هم راجع بهش خوندم به این امید که شاید چیزی تو این فیلم بوده که من متوجه نشده باشم. چون انتظار دیدن یک فیلم خوب رو داشتم. اما دیدن این فیلم مزخرف تبدیل به زجرآور ترین لحظات زندگی م شد بدون اغراق…
این فیلم به معنی واقعی کلمه هیچی نداره. و بیشترین نداشته ش هم کارگردانی و بازیگریه طوری که باعث شده ژانر فیلم از جنایی-درام به کمدی-فانتزی تغییر کنه.
این سطح از فیلمنامه و داستان و بازیگری و کارگردانی در مقایسه با سینما زمان حال حتی جک هم نیست.
البته من مطمنئنا نمیتونم ادعا کنم که این فیلم تو زمان خودش حرفی برای گفتن نداشته. و از اونجایی که ظاهرا اون زمان بدجوری قحطی فیلم بوده حتما این فیلم یک پیشرفت به حساب میومده.
برای بار پنجم میگم این فیلم در جایگاه خودش یعنی موزه تاریخ سینما کاملا قابل احترام و ارزشمنده. اما در جایگاه مقایسه با سینما قرن بیست و یک فقط و فقط میتونه یک جک خنده دار باشه.
و در آخر هم بنده راجع به هر چیزی که احساس کنم لازمه نظر میدم، شما بی زحمت تو کامنتت دستور نده من چی کار کنم. با تشکر!

نمایش دیدگاه
Javvadi پروفایل 28 آبان 1397
پاسخ به دیدگاه

آره راست میگی این فیلم بچه گانه و مزخرفه حتما فیلم های سوپر هیرو های آمریکایی که میرن دنیارو نجات میدن شاهکارن :///// خدایا همه ما رو به راه راست هدایت کن

نمایش دیدگاه
INFINITE-INFINITY پروفایل 28 آبان 1397
پاسخ به دیدگاه

من ليستم رو پايين تر نوشتم ميتونى ببينى.
اتفاقا همين شماهايى كه به اين مزخرفات ميگيد شاهكار ميريد فيلم بچگانه بت من نولان هم ميكنيد جزو پنج تاى imdb
نمونه ش همين دوستمون كه صد دفه منو ريپلاى كرده برو ببين راجع به بت من چى گفته…

نمایش دیدگاه
apcom پروفایل 22 اسفند 1397
پاسخ به دیدگاه

شما دقیقا چه بچه بازی ای توی فیلم بتمن نولان دیدین؟
این فیلم دقیقا اون چیزی بود که باید باشه،پر از مفاهیم خاص،هدف دار و داستان قدرتمندش این هدف رو به خوبی نشون داده.
اصلا این که شما چجوری به این فیلم می گی بچگانه رو نمی فهمم.
جدای از اون چجوری به پدرخوانده می گی کمدی؟(این حرفت خودش یه کمدیه افتضاحه) و می دونی چی شد؟بینگو از ارزش فیلم کم نشد!

نمایش دیدگاه
M.S.84.SH.83 پروفایل 28 آبان 1397
پاسخ به دیدگاه

تو که تو کامنت قبلیت فیلمی مثل اره رو از پدرخوانده بهتر میدونی و به پدرخوانده میگی مزخرف و دارای فیلمنامه و بازیگری سطحی، آدم نمیدونه چی بگه. البته شاید از نظرت اون قصابی از پدرخوانده بهتره!!

نمایش دیدگاه
M.S.84.SH.83 پروفایل 28 آبان 1397
پاسخ به دیدگاه

واقعا چرا چرت میگی؟ کجای این بازیگری نداره؟ کجاش کمدیه؟

نمایش دیدگاه
INFINITE-INFINITY پروفایل 28 آبان 1397
پاسخ به دیدگاه

داداش باور کن من راضی نیستم روزی سه دفه بیای این پیجو چک کنی ببینی من به کی جواب دادم بعد بپری وسط.
سریع هم خودت کامنت خودتو لایک کنی …
شما خوبی چشم … من قبلا جواب شما رو دادم فکر کنم کافیه دیگه

نمایش دیدگاه
M.S.84.SH.83 پروفایل 30 آبان 1397
پاسخ به دیدگاه

کاری به راضی بودنت ندارم، اتفاقا روزی پنجاه بار سر میزنم تا ببینم برای “بول شت“ هایی که میگی چه دلیلی داری. من هیچ ادعایی هم ندارم که خوبم. در ضمن گیم آو ثرونزی هم که گفتی، هیچ علمی پشتش نیست که بگی ارزش آثار رو علم تعیین میکنه.

نمایش دیدگاه
INFINITE-INFINITY پروفایل 1 آذر 1397
پاسخ به دیدگاه

گیم آو ثرونز :))))))))))
تو اگه حتی یه قسمت از این سریال هم دیده بودی الان میدونستی “ث” تلفظ نمیشه…
ضمن اینکه هیچ علمی وجود نداره (حتی یک مورد هم نمیتونی مثال بزنی)، هیچ علمی که بشریت بهش رسیده باشه وجود نداره که در ساخت این سریال استفاده نشده باشه.
تو این سریال و البته رمان “افسانه آتش و یخ” یک جهان کامل با تاریخ و جغرافیا ی حداقل چندصدساله به طور کامل و دقیق ساخته بعد تو میای میگی هیچ علمی پشتش نیست ؟؟؟؟ !!!!!!!!!! :)))))))
عزیزم شما زیاد خودتو درگیر نکن برو با همون “Psycho” خوش باش این چیزا رو ولش کن.
چون من امیدی به نوشتن جواب برای شما ندارم.

نمایش دیدگاه
M.S.84.SH.83 پروفایل 2 آذر 1397
پاسخ به دیدگاه

نه پس آتیش بیرون اومدن از حلق یک اژدهای وایت واکری و دیدن اطراف از چشم یک کلاغ پر از مفاهیم عمیق علمیه؟ در ضمن استاد حرف «ث» توی انگلیسی معادل th هست.

نمایش دیدگاه
INFINITE-INFINITY پروفایل 2 آذر 1397
پاسخ به دیدگاه

یه جوری حرف میزنی آدم فکر میکنه با بچه چهار ساله داره حرف میزنه …
هر فیلمی ژانر خودشو داره، جایگاه خودشو داره. مگه همه فیلمها تو ژانر علمی تخیلی هستن؟؟ آخه مگه من گفتم فیلم باید پر از مفاهیم عمیق علمی باشه؟؟
ژانر این سریال فانتزی هست یعنی قرار نیست اتفاق های این فیلم منطبق بر جهان واقعی باشه. تو هنوز فرق ژانرها رو نمیدونی آخه من چی بگم به شما؟؟؟
گفتم علمی وجود نداره که در ساخت این سریال ازش استفاده نشده باشه. نگفتم این سریال یک سریال علمی با مفاهیم علمی هست. خیلی چیز ساده ایه…
دوست عزیز ظاهرا ابتدایی ترین مفاهیم هم برای شما خیلی پیچیده و نامفهومه. شما درست میگی هرچی میگی.
من دیگه خسته شدم از بحث با شما.

نمایش دیدگاه
aminom پروفایل 7 آذر 1397
پاسخ به دیدگاه

فکر کنم همین تابستون شروع به فیلم دیدن کردی بعد این جا جای فیلسوف هایی مثل شما نیست نظراتتون رو بفرستید برای نشریه ای جایی!!!!!!!!

نمایش دیدگاه
INFINITE-INFINITY پروفایل 8 آذر 1397
پاسخ به دیدگاه

عمو قربونت بره تام و جری رو اتفاقا برا تو ساختن که گیر کردی تو سینمای ماقبل تاریخ و اندازه بچه های چهارساله از علم و تکنولوژی و مدرنیته میدونید.
نه عزیزم من فیلم دیدن رو از اون تابستونی شروع کردم که تو به سیب زمینی چیز دیگه میگفتی…

نمایش دیدگاه
aminom پروفایل 10 آذر 1397
پاسخ به دیدگاه

بیا روراست باشیم من کل کارهای نولان رو دیدم کل لیست ات هم دیدمو از خیلی ها هم لذت بردم،جدا از اینکه نولان جزو کارگردان های مورد علاقمه و گات هم جزو سریال های مورد علاقمه میخوام بدونم کدوم منطق ی نسل هیچکاک،کاپولا،برگمان،کوبریک،کاپرا،تارکوفسکی،اسپیلبرگ،چاپلین و سینمای ایتالیا و فرانسهو ژاپن و هزار و یک اسم دیگه رو زیر سوال میبره اونم در حالی که کل دیسلایک هات اندازه آرشیو سایته!!!! من نمیگم هر فیلمی که همه میگن خوبه خوبه ولی اگه نقد کاری هم بکنم اونم سینما که نقد باید؛فنی(اصول فیلمبرداری،کارگردانی،میزانسن و…)،اخلاقی،اصولی و مستند باشه ازت میخوام این فیلم رو نقد کنی برام با دلیل و منطق نه شعر بگی واسم مثل نماد تمدن و ارزش بشریت!!!!!
فکر خودم اینه کمبود توجه به خودت رو در سنین کودکی با مخالفت با کارهای مورد توجه نشون بدی!!!!
در آخر هم میگن به خوک موسیقی یاد نده هم خوک رو خسته میکنی هم خودت رو!!!

نمایش دیدگاه
INFINITE-INFINITY پروفایل 10 آذر 1397
پاسخ به دیدگاه

جالبه شما که حرف از منطق میزنی یکی از بدیهی ترین مسائل جهان که از روز هم روشن تره رو نمیدونی، اونم اینه که “””حقیقت با دموکراسی تعیین نمیشه”””.
تعداد دیسلایک های کامنت من قرار نیست این مقدار بمونه چون کامنت ها جدید هستن. خیلی خیلی بیشتر از این تعداد خواهد شد و این ابدا چیز عجیب ی نمیتونه باشه چون اصلا علت اصلی این کامنت های من اینه که این فیلم “جزو بهترین های تمام دوران ها به انتخاب مردم” تعیین شده. تعداد دیسلایک ها به هیچ وجه نمیتونه تعیین کننده هیچ چیز باشه.
این هم برای بار فکر کنم هفتم دارم میگم، من هیچکدوم از این سینما هایی رو که نام بردی زیر سوال نبردم و نخواهم برد. همونطور که هیچ دیوانه ای نمیاد یه کوزه سفالی باستانی رو با ظروف مدرن امروزی مقایسه و زیر سوال ببره!
تمام این نسل ها جزوی از تاریخ قابل احترام سینما هستن و در جایگاه خودشون کاملا ارزشمند.
اما، اما وقتی میای این آثار باستانی رو با سینما زمان حال مقایسه میکنی این یعنی پاره کردن مرزهای دیوانگی و حماقت…
راجع به نقد فیلم بگم این فیلم و امثالش که زیاد هم هستن قابل نقد نیستن. نقد این فیلم ها توهین به شعور خودمه. نقد در سینما یک اثر رو با سینما ی روز مقایسه میکنه نه با سینما ی یک قرن پیش! من یک قرن پیش نبودم که بدونم این فیلم اون زمان چقدر یک پیشرفت سینمایی به حساب میومده…
نظریه روانشناسی ت هم هرچند جالبه اما راجع به من غلطه. چون من کامنت هایی در همین سایت سینما و تاینی موویز سابق و جاهای دیگه داشتم و دارم که جز “تاپ لایک” ها بودن.
و اینکه با توجه به این نظریه ت من باید برای کوبیدن فیلم “رستگاری در شاوشنک” خیلی بیشتر مشتاق باشم چون این فیلم رتبه ی اول رو داره و جلب توجه بیشتری میکنه. اما من این فیلم رو یک فیلم متوسط به بالا میدونم. هرچند رتبه اولش جک قرنه، اما اصلا فیلم بدی نیست و میشه گفت حتی در مقایسه با سینما روز هم فیلم خوبیه.
در آخر هم بگم اگه واقعا با این فیلم خاطره دارید یا به هر دلیلی براتون ارزشمنده برای خودتون هم که شده این آثار باستانی رو با سینما روز مقایسه نکنید.
که شماها نه تنها اینکار رو میکنید، که با جابجا کردن مرزهای حماقت و دیوانگی و گستاخی میگید سینما با این فیلم آغاز و با این فیلم به پایان رسیده !!!!!!!!!!!!!
اینجاست که هیچ گزینه ای جز توهین باقی نمیمونه…

نمایش دیدگاه
aminom پروفایل 11 آذر 1397
پاسخ به دیدگاه

همین رو مصرف کن عالیه!!!!!! فقط انتظار داشتم نقد کنی که نکردی کاملا حرف آخرم درست بود خسته ام کردی!!!!
کسی میاد درباره سینمای روز حرف بزنه که اول بدونه فرم سینما چطور شکل گرفته،بدونه دوربین 35 میلی متری چیه بدونه چی باعث شده از ادیسه برسیم به اینتراستلار،بدونه چی باعث شده سریالی مثل وست ورلد ساخته بشه،بدونه چی باعث میشه از سرگیجه برسیم به کارهای فینچر
من از خودم و از خیلی ممبر های دیگه مطمئنم که سینما رو درست میفهمن و مثل شما یکدفعه ظاهر نمیشن بگن پرده سبز رو کشف کردن خود تو اگه تونستی با دوربین پولوراید کار کنی بعد بیا نماد تمدن بشر رو معرفی کن برای ما استاد!!!!
اتفاقا سینه چاک پدرخوانده نیستم حتی جزو 5 فیلم اول ام هم نیست سینه چاک هیچ فیلم امتیاز بالایی هم نیستم واسم هم مهم نیست چه شما چه شخص دیگه ای نظر بدید فقط دلیل بیار اصلا طبق اصول خودت دلیل بیار فیلم رو بشکاف واسه ی من کامل با جزئیات که ببینیم ذهن شما چطور این فیلم رو پردازش کرده من مطمئنم حتی طاقت تموم کردن فیلم رو هم نداشتی!!!!!!
تو کل صحبت هات همش داری طفره میری خیال میکنی از بار علمی ت کم میشه در صورتی که هیچ علمی نه تو کلماتت هست نه طرز فکرت نه حتی نمیتونی نقد کنی یک فیلم رو اصلا چرا،برای چه،به چه دلیل با کدوم منطق خیال کردی فیلسوفی!!!!
واقعا دو سه روزه خیلی موجبات شادی مون رو فراهم کردی دمت گرم!!!
من دیگه کاری با شما ندارم اگه دلیل آوردی منطقی و ثابت کنی به همه پس یه چیزی بارت هست اگه نکردی حتما همین رو مصرف کن خوب جواب میده!!!
وقت ام رو صرف جواب دادن به گل واژههای بقیه نمیکنم!!!!

نمایش دیدگاه
center پروفایل 10 آذر 1397
پاسخ به دیدگاه

من از روزی میترسم که سطح تکنولوژی از سطح درک و فهم انسان ها بالاتر برود در آن زمان دنیا شاهد نسلی از احمق ها خواهد بود…
آلبرت انیشتن

نمایش دیدگاه
INFINITE-INFINITY پروفایل 10 آذر 1397
پاسخ به دیدگاه

آره عزیزم. پیشرفت علم و تکنولوژی در اواخر عمر انشتین به این سطح رسید. و بینگو!!! حدس بزن چی؟
دنیا شاهد نسلی از احمق هاست که دیوانگی و حماقت رو هر روز بازتعریف میکنن…
نسلی که فیلمی مثل “میان ستاره ای” رو که از دل سالیان سال دانش و علم وهنر بشریت (از جمله همین جناب انشتین) بیرون اومده رو فیلمی بچگانه و مضحک توصیف میکنن.
و مثل کودن های عقب مانده در حال پرستش آثار باستانی ماقبل سینما هستن…
اگه واقعا فکر کردی که خروجی تحلیل و رتبه دهی علمی فیلم ها میشه لیست مضحک imdb، خودت هم از همون نسلی.

نمایش دیدگاه
center پروفایل 11 آذر 1397
پاسخ به دیدگاه

حرفات خیلی شعاریه ارزش پاسخ دادن نداره!

نمایش دیدگاه
M.S.84.SH.83 پروفایل 27 آبان 1397
پاسخ به دیدگاه

باز شروع کردی آقای ارسطو؟

نمایش دیدگاه
shirin sp پروفایل 14 آبان 1397
پاسخ به دیدگاه

انقدر خسته کنندست که بعد چهل دقیقه صبر و تحمل فیلمو پاکش کردم

نمایش دیدگاه
INFINITE-INFINITY پروفایل 13 آبان 1397
پاسخ به دیدگاه

مغزهای کپک زده … بزرگترین بحران بشر در قرن بیست و یک … درحالی که علم و تکنولوژی با سرعت نور محدودیت های بشر رو درهم میکوبن، عوام مردم جهان با مغزهای کپک زده و عقاید ماقبل تاریخ زندگی میکنن…
اینکه چنین تعصب تهوع آوری نسبت به فیلم های ماقبل تاریخ وجود داره هم صرفا نتیجه مستقیم همین فکت هست.
در شرایطی که نمادهای تمدن بشریت رو میشه تو فوق شاهکارهای هالیوودی قرن بیست و یک پیدا کرد؛ رستگاری در فلان جا و باباخونده جزو بهترین های تاریخ سینما شناخته شدن، البته با تشکر از “”پیور دمکراسی”” !!!
اگه قرار باشه به امثال این آثار باستانی به چشم تاریخ پیدایش سینما نگاه کرد البته قابل احترام هستن؛ ولی نه در لیست بهترین فیلم های تمام دوران ها، بلکه در موزه تاریخ سینما.
اما از اونجا که چنین عتیقه های باستانی رو با فوق شاهکارهای بهت برانگیز سینما در قرن بیست و یک مقایسه میکنید، چیزی جز توهین نخواهید شنید.
چنین فیلم های بچگانه ی فسیل شده، جایی در فراسینمای مدرن قرن بیست و یکی ندارن.
کیفیت در هر زمینه ای، چه در محتوا چه در فرم و چه در تکنیک، به شدت و به شکل فوق نجومی رشد کرده و این فیلم ها حتی برای خنده هم نمیتونن در جایگاه مقایسه با شاهکارهای قرن بیست ویکی قرار بگیرن.
هیچ ننگ و خفتی برای تمدن انسانها بالاتر از این وضع اسف بار درک و فهم عوام مردم دنیا نیست…
یک مشت بیمار روانپریش و عقب مانده ذهنی شدن تحلیل گر سینما و ایده پرداز و منتقد …

نمایش دیدگاه
nicatoor پروفایل 25 آبان 1397
پاسخ به دیدگاه

دوست عزیز شما حتی تو ی نقد نمیتونی پایبند ب ی سبک تفکر واحد باشی استفاده از کلمات زیبا توی ی متن توهین امیز مطمعنا چیزی جز کوته فکری و خشونت رو نشون نمیده طبیعیه ک مثل خیلی از دیگر مخاطبین سینما شما هم نتونی با فیلم های قدیمی و تدوین و جلوه های کم قدرت قدیمی نسبت ب حال ارتباط برقرار کنی اما عکس شما عده ای هستند ک ن با گرافیک و زیبایی بصری ک با زیبایی محتوا ارتباط برقرار میکنن احترام ب سلیقه و نظر ها سطح رشد فکری شما رو نشون میده پس مطمعین باشین ک کسی ب خوندن نظر شما احساس کپک زدگی و شرم نمیکنه بلکه فقط با شخصیت و کاراکتر شما اشنا میشه در اخر اینکه فیلم پاپیون رو پیشهاد میدم شاید نظرتون عوض شد موفق باشین

نمایش دیدگاه
INFINITE-INFINITY پروفایل 26 آبان 1397
پاسخ به دیدگاه

من خودم رو کوته فکر نمیدونم. هر اونچیزی که نظرم بود نوشتم.
کوته فکر شماهایی هستید که این فیلم مزخرف و “بی محتوا” رو آغاز و پایان سینما میدونید … البته کلمه “کوته فکر” مطمنئنا نمیتونه بیان گر وضع شما باشه.
و اینکه واقعا برام سوال شده شما رو چه حسابی فهمیدی که من فقط به تدوین و جلوه های ویژه و زیبایی بصری اهمیت میدم؟؟ البته اینها میتونن چیزهای مهمی باشن تو یک فیلم، اما قطعا محتوا جایگاه بالاتری داره.
و دوباره تاکید میکنم این فیلم در کنار نداشتن همه چیز، به شدت “”بی محتوا”” هم هست. اصلا خط داستانی فیلم تناقضات منطقی داره بعد شما میای حرف از محتوای عمیق میزنی؟؟؟
یعنی در واقع ژانرهای این فیلم “کمدی – فانتزی” هست نه “جنایی – درام” !
وقتی شما میای این فیلم رو “بهترین تاریخ سینما” و “آغاز و پایان سینما” اعلام میکنی، این دیگه سلیقه شخصی نیست که قابل احترام باشه، این اعلان جنگه… احترام به چنین نظراتی توهین به شعور خودم هست.
بنده به هیچ وجه هیچ احترامی برای این اظهار نظرات قائل نیستم.
در آخر هم اینکه آدم ها با خوندن نظرات من چه احساسی بهشون دست میده مسئله من نیست. چیزی که اتفاقا مسئله من هست اینه که آدم ها با خوندن نظرات من دقیقا با ” شخصیت و کاراکتر ” من آشنا بشن.

نمایش دیدگاه
nicatoor پروفایل 5 آذر 1397
پاسخ به دیدگاه

ادب مرد به ز دولت اوست ، هدف اصلی سینما تو درجه اول سرگرمیه این وسط اثاری هستن ک بیشتر از سطح خودشون ظاهر میشن ماندگار میشن ، خاطره ساز میشن و بعضا کلاس درسی برای ادامه راه سینما ، طبیعتا تو هر دوره ای روایت و تب جامعه تفاوت هایی با حال داشته ک گاها این تفاوت ها برای خیلی ها جالب و دوس داشتنیه در مورد گاد فادر این شرح ساده و ناب از مافیا و مفهوم خانواده در زمان گذشته میتونه خیلیا رو سرمست کنه و برای خیلیا حوصله سر بر باشه از نظر من این فیلم بیشتر از سطحش بهش بها داده شده اما کماکان نابه و لذت بخش شما میتونی نڟری متفاوت داشته باشی اما برام سواله چطور شجاعانه نقش فیلم های کلاسیک رو توی رشد و نمو سینمای حال نادیده بگیری پالپ فالکشن و فارست گامپ رو برات مثال میزنم ادم فقط میتونه لذت ببره لذت ببره و لذت ببره و البته یاد بگیره ، فیلمی مثل پاپیون چی؟ ایا فیلمی دیدی ک بهتر از این شاهکار مفهوم امید و فرسایش تن و روح رو بتونه ب تصویر بکشه ؟ توی کامنت دگ ای منو طرفدار سرسخت این اثار خوندی ک اشتباهه من طرفدار سینمای معناگرا و روایت های متفاوتم کما اینکه اگه بخوام ده فیلم اسم ببرم شاید ۴ تاش متعلق ب قبل از ۲۰۰۰ باشه و همچنان دیوانه فیلم های بزرگی مثل میان ستاره ای ،ازمون و مدمکسم ،نظر شما محترمه اما بدون مغز کپک زده و خراب اونی نیست ک میتونه چیزی ببینه ک تو حس میکنی وجود نداره بلکه اونیه ک حس میکنه سلیقه ها نمیتونه متفاوت باشه و با بغض و عصبانیت نظر دیگران رو شروع جنگ میدونه تعصب و جبهه گیریو کنار بذار و از سینما لذت ببر دنیا ب اندازه کافی بزرگ هست واسه هممون…

نمایش دیدگاه
badboy_bh پروفایل 20 آبان 1397
پاسخ به دیدگاه

از کدوم پارک میخری؟

نمایش دیدگاه
amin6622 پروفایل 16 آبان 1397
پاسخ به دیدگاه

دیدگاه جالب شما رو خوندم و در نوع خودش نگاه متفاوتی بود به اینگونه از فیلم ها. ولی از اونجایی که از فوق شاهکارهای بهت برانگیز سینما در قرن بیست و یک نام بردید خواستم 10 فیلم از این شاهکارها رو نام ببرید که تماشا کنم و بعد بشه با تامل بیشتری درباره دیدگاه شما نظر داد. باتشکر

نمایش دیدگاه
INFINITE-INFINITY پروفایل 17 آبان 1397
پاسخ به دیدگاه

1 – Interstellar : به عنوان نماد تمدن بشریت و ارزشمندترین ساخته بشر در تمام تاریخ ( ابدا نه فقط در سینما )

2 – Game of Thrones : نه به عنوان یک اثر سینمایی، که به عنوان یک شاهکار وصف ناپذیر در صنعت فیلم سازی میتونه به عنوان دومین نماد تمدن بشریت شناخته بشه

3 – Avatar : تاریخ سینما به دو بخش قبل و بعد از این اثر تقسیم میشه

4 – About Elly : “درباره الی” نه به عنوان یک فیلم ایرانی یا فارسی زبان، که در کلاس جهانی و “تمام دوران ها” جزو دیوانه وارترین فیلم ها در سبک رئالیسم و لایه های پنهان داستانی محسوب میشه

5 – Ex Machina : جزو مفهمومی ترین، فلسفی ترین و عمیق ترین فیلم های تاریخ سینما. با فضایی دیوانه وار و شخصیت پردازی چندین لایه کاراکترها

6 – Spirited Away : عنوان به حق “بهترین انیمه تمام دوران ها” کاملا شایسته این شاهکار هست

7 – Hacksaw Ridge : برای اولین بار در تاریخ سینمای جنگی، بشر به حدی از پیشرفت تکنولوژی در جلوه های ویژه میرسه که ببینده، مفهوم واقعی “”جنگ”” رو با تمام وجودش درک میکنه

8 – Titanic : تنها اثر قبل از “قرن بیست و یک” در لیست من که سینمای مدرن رو پایه گذاری کرد. و شاید در اصل “جیمز کمرون” دوبار تاریخ سینما رو به “قبل و بعد از یک اثر” تقسیم کرد (کاملا برخلاف ساخته های قبلیش)

9 – Whiplash : مرزهای کارگردانی و بازیگری در این فیلم جابجا میشه

10 – The Wolf of Wall Street : اوج شاهکار کارگردانی توسط اسکورسیزی و بازی باورنکردی دیکاپریو منجر به ساخته شدن یک “رفرنس سینمایی” شد

11 – The Theory of Everything : یک شاهکار فوق العاده ارزشمند بر اساس زندگی نامه بزرگمردی به نام “استیون هاوکینگ”

12 – The Imitation Game : بزرگمردی دیگه به نام “الن تورینگ” که دِین بزرگ بشریت به این مرد در این شاهکار به نمایش دراومده

13 – Blue Is the Warmest Color : کارگردانی و بازی فوق العاده در کنار داستانی به شدت ارزشمند

14 – Saw : بدون شک بهترین فیلم تاریخ در ژانر وحشت و ابداع کننده یک سبک جدید در این ژانر

15 – Shutter Island : معنای واقعی ژانر معمایی که در تاریخ سینما حتی شبیه بهش هم وجود نداره و از نظر فیلمنامه یک “رفرنس” محسوب میشه

نمایش دیدگاه
Alirezaerfani پروفایل 3 بهمن 1397
پاسخ به دیدگاه

این حجم از بی مغزی بعضی افراد بی سابقست?طرف اومده میگه اینترستلار و گیم او ترونز بهترین فیلمای تاریخن?و تاریخ سینما به بخش قبل از ساخت فیلم اواتار و بعد ازون تقسیم میشه??
اولا گیم آو ترونز سریاله پسر خوب،دوما با فیلمایی که گفتی بهترین فیلمای تاریخن مشخصه غیر ازین ۱۵ تا چیز دیگه ای ندیدی وگرنه این حجم بولشتی رو تو یه انسان ندیده بودم من

نمایش دیدگاه
bahramn983 پروفایل 17 آبان 1397
پاسخ به دیدگاه

سلام. جالبه كه از هر ده كلمه اي كه نوشتيد يه كلمه “شاهكار” يا “نماد تمدن بشر” يا “يا با ارزشترين ” يا ” مغزهاي كپك زده” و … استفاده كرديد. جالب تر اين كه چقدر راحت تقسيم بندي ميكنيد تاريخ كل ه سينما رو به قبل از اثر دلخواهتون و بعدش . بنظرم با نوشتنتون در مورد يك فيلم عده ي زيادي رو مورد اهانت قرار ميديد كه اين اصلا خوب نيست. سينما و فيلم فارق از خوب بودن و نبودنش در درجه اول به منظور تبادل فرهنگ ها به جايگاه امروزش رسيده. بهتر نيست تفكراتمون رو از عقايدمون جدا كنيم؟ ابنكه من از يه فيلم مثل ه پدرخوانده خوشم نمياد دليل نميشه چندصد ميليون نفر طرفدار فيلم بشن جزو عقب افتاده ها و …. بگذريم از اينكه پدرخوانده اصلا هم بد نيست!

نمایش دیدگاه
INFINITE-INFINITY پروفایل 18 آبان 1397
پاسخ به دیدگاه

کلا دوبار از کلمه مغزهای کپک استفاده کردم. از کلمات “شاهکار” و “نماد تمدن بشریت” هم هر چی استفاده کردم شما مطمئن باش باید بیشتر استفاده میکردم.
اینکه عده ای رو مورد اهانت قرار دادم نظر شما نیست، یک فکت هست. خودم هم خیلی صریح گفتم از اونجایی که این آثار تارخی رو با شاهکارهای فعلی مقایسه میکنید چیزی جز توهین نخواهید شنید چون این فیلم ها در چنین جایگاهی قرار ندارن.
این فیلم ها همونطور که گفتم در جایگاه خودشون یعنی موزه تاریخ سینما کاملا قابل احترام هستن.
من هم غلط میکنم صدسال سیاه نظر شخصی خودمو بخوام معیار قرار بدم. اتفاقا فیلم های زیادی هستن که من به شخصه خودم خیلی باهاشون ارتباط برقرار کردم ولی کاملا متوجه هستم که اون فیلم نمیتونه یک شاهکار در ابعاد تاریخ سینما باشه.
مقایسه اولین نمونه تلفن همراه با اسمارت فون های امروزی از هیچ نظری عقلانی، علمی و منطقی نیست و اگه کسی بگه که فلان موبایل بیست سال پیش از اسمارت فون های امروزی بهتره بدون شک عقب مونده ذهنی هست. جای اون موبایل ها در موزه ست نه درجایگاه مقایسه با تکنولوژی روز. و میلیون ها البته همین موضوع درمورد سینما حتی خیلی بیشتر از هر چیز دیگه ای صدق میکنه.
فاجعه بودن این فیلم و امثال این فیلم های قدیمی در مقایسه با آثار امروزی هم همچنین یک “”فکت”” هست.

نمایش دیدگاه
bahramn983 پروفایل 22 آبان 1397
پاسخ به دیدگاه

چه مثال جالبي زدي، دليلشو بگم. من شخصا اگه يه گوشي siemens sl45i داشتم عمرا ايفون يا هر اسمارت فون ه ديگه اي ميگرفتم دستم. شايد عجيب باشه ولي واقعا دوست دارم اين گوشي رو ، ميدونم كه نديدي اين گوشي رو تابحال چون از تمام پست هات مشخصه دهه هفتاد هشتادي هستي ولي برو سرچ كن اين گوشي كلا تا ٣٢ مگابايت كارت حافظه ساپورت ميكرد و اولين گوشي با قابليت پخش mp3. تاريخ توليدش واسه سال ه ٢٠٠١، يعني ١٧ سال پيش. و كلا دوست داشتم گوشيهاي قديمي تر رو . يه جورايي هويت داشتن واسه خودشون اصطلاحا استايلاشون با هم متفاوت بود نه مثل ه الان كه همه گوشي ها تو يه جمع بندي كلي خلاصه ميشه تو يه صفحه نمايش ٤يا ٥ اينچي كه خيلي ها رو از كار و زندگي انداخته به واسطه تكنولوژي به قول خودت قرن ٢١. اون موقع ها فقط تماس تلفني و اس ام اس بود. نظره شخصيم ه اين چيزا ولي بنابه نظر ه شما من عقب افتاده ذهني ام ؟!
يه سوال ؟ منظور از فكت همون Fact ه آيا ؟ كه معادل فارسيش همون “حقيقت”ه خودمونه ؟! خو بگي حقيقت كه بهتره! من اولش دو به شك بود كه فَكت درسته يا فُكت يا فِكت يا مثلا فِكُت ……. چرا فكر ميكني استفاده كلمه غير رايج انگليسي كه خيلي ها معنيشو نميدونن تو يه نوشته فارسي باعث ميشه شما باحالتر به نظر بيايي ؟
در مورد سليقت هم بگم كه كاملا محترمه واسم. ولي دو سه از دوستان جواب دادن به نرم به اندازه كافي.

نمایش دیدگاه
INFINITE-INFINITY پروفایل 22 آبان 1397
پاسخ به دیدگاه

اینکه شما از گوشی قدیمی خوشت میاد به معنی عقب موندگی ذهنی نیست، خیلی هم عالی. اما اگه بگی اون گوشی از تکنولوژی روز بهتره (از نظر کیفیت یا هرچیز دیگه ای) صد درصد سند عقب موندگی ذهنیه.
راجع به “فکت” هم واقعا جالبه حرفتون … به من میگی دهه هشتادی، شما خودت فکر کنم دهه بیستی باشی که نمیدونی معنی فکت چیه بعد یک روز میشینی راجع به تلفظ ش فکر میکنی … شما جلو مانده ذهنی اصلا…
من اگه میخواستم باحالتر به نظر بیام همچین کامنت هایی نمیذاشتم، می اومدم دو بیتی در وصف شاهکار باباخونده میسرودم آخرش هم آدرس اینستاگرامم رو میذاشتم…
و اینکه برای چندمین بار میگم من به هیچ وجه سلیقه شخصی خودم رو بیان نکردم و قصد هم ندارم به طور عمومی بیان ش کنم. این لیستی هم که نوشتم سلیقه شخصی من نیست، “”حقیقته””.
نیازی هم نیست حتما جواب من رو بدید چون بازهم همونطور که گفتم ارزش فیلم با دموکراسی تعیین نمیشه.

نمایش دیدگاه
M.S.84.SH.83 پروفایل 18 آبان 1397
پاسخ به دیدگاه

استاد جو منتقد بودن بر ندارتت که میای آواتار رو به عنوان یک آغاز برای سینما قرار میدی…
اولا اونایی که گفتی بعضیاشون درسته به نظرم مثل ویپلش و اسپیریتد اوی و Blue is the warmest color و بقیه در حد شاهکاری نیستن. دوما حق نداری بیای و به فیلمهای مشهوری که هم مردم و هم منتقدا تاییدشون کردن بگی بی ارزش و به مردم هم بگی روانپریش. مگه تو کی هستی که میای انتقادهای تند و خودخواهانه میکنی. همون اینترستلر هم که جنابعالی به عنوان نماد بشریت معرفی میکنی، به نوعی جرقه ش از فیلم 2001: A Space Oddysey استاد کوبریک که ساخته 1968 هست زده شده. خودتو جای چهار تا منتقد گذاشتی و داری هی میکوبی. اگه فیلم جدید میبینی برو خوش باش و تو همین تفکر سطحیت بمون. کجان فیلمایی مثل پالپ فیکشن که سکانس هاش هنوزم که هنوزه تازن و قدیمی نمیشن؟ کجاس دوازده مرد خشمگین که نشون داد با کمترین امکانات میشه اوج هیجان رو منتقل کرد؟ از سینمایی که بعد از دهه نود میلادی دچار افت شد و در حال حاضر به جز چند تا فیلم خوب چیزی جز گیشه و موضوعات سطحی چیز دیگری نداره نباید انتظار داشت که مردمو راضی کنه که البته هنوزم کسایی مثل شما هستن که میان اینجوری نقد میکنن. بسیاری از فیلمهای قدیمی باعث به وجود اومدن سبک های خاص سینما شدن و از کارگردانهای موثر هم میشه اسکورسیزی رو نام برد. دیوید فینچر که اکثر فیلماش دارای سبک خاصی هستن، دوره اوجش بین سالهای 95 تا 2000 بود. بازم بگو قرن بیست و یک خوبه.در سایت راتن تومیتوز بهترین فیلم جادوگر شهر از هست که مال 1939 هست و در متاکریتیک شهروند کین 1942 و آی ام دی بی هم شاوشنک. احساس روشنفکری زیادی هم نکن. برو با فیلمای جدید قرن بیست و یکمیت خوش باش. مخصوصا اره!!!

نمایش دیدگاه
INFINITE-INFINITY پروفایل 19 آبان 1397
پاسخ به دیدگاه

عزیزم ارزش یک فیلم با دموکراسی تعیین نمیشه. معیار های قابل اندازه گیری در هر علم و هنری که در فیلم سازی استفاده میشه وجود داره که به طور مستند قابل اندازه گیری هستن و به عقیده و نظر مردم هم هیچ ارتباطی نداره.
نود درصد منتقدین سینما در حال حاضر بیمار روانی هستن و نقد سینما در زمان حال بیشتر شبیه یک مسابقه یاوه گویی و هذیان گویی شده.
آواتار هم یک آغاز در تاریخ سینماست و هزارسال سیاه این نظر من نیست، یک حقیقت مستند ثابت شده ست که احتیاجی به تایید هیچ کسی نداره.
و اینکه میای و فیلم بچگانه و سرار تخیلی و بدون هیچ پایه علمی کوبریک رو با Interstellar ی مقایسه میکنی که به هیچ وجه اصلا در ظرف سینما نمیگنجه؛ صرفا چون داستان هردو ربط به فضا داره، خودش به روشنی روز نشون میده که تفکر سطحی یعنی چی …
حتی از تفکر سطحی هم چند لِوِل باید پایین تر بیایم و به دنیای بچه های کودکستانی وارد بشیم!!!
Interstellar ترکیبی از بالاترین سطوح از تمامی علوم و هنرهای انسان مدرن هست که تا به حال بهش رسیده. کیپ تورن و استیون هاوکینگ و تاریخ علم کیهان شناسی بچه بازی نیستن که با کمدی موزیکال های کوبریک مقایسه شون میکنی…
واقعا زبون آدم بند میاد چی بگه …

نمایش دیدگاه
M.S.84.SH.83 پروفایل 19 آبان 1397
پاسخ به دیدگاه

متاسفم برات که به کارهای کوبریک میگی بچگانه و یه سوال، آیا در جایگاهی هستی که به منتقدا بگی بیمار روانی؟ آیا خودت فیلم نقد میکنی که خودتو هم رده و یا برتر از اونا میدونی؟ و اگه ارزش یک فیلمو دموکراسی تعیین نمیکنه پس تو تعیین میکنی؟

نمایش دیدگاه
INFINITE-INFINITY پروفایل 19 آبان 1397
پاسخ به دیدگاه

تاسف شما حقیقت رو عوض نمیکنه!
از شواهد و نقدهای موجود مشخصه که منتقدین یا مشکل روانی دارن، یا خودشون رو به دیوانگی زدن، و یا حاضرن برای پول و منفعت شخصی هر هذیون و مزخرفی بگن… البته نه همه ولی اکثرشون چرا
ارزش فیلم رو هم علم تعیین میکنه. همونطور که گفتم مولفه های علمی و هنری به کار برده شده در ساخت یک اثر قابل اندازه گیری و رتبه دهی هستن. البته نه بر اساس سلیقه یا احساس یا توهم، که به طور مستند و علمی.
هنر در سطح تخصصی یک علم محسوب میشه و ارزش علمی یک کار هم با سلیقه و رای گیری از مردم تعیین نمیشه.
من هم جدا از سلیقه شخصی م اون چیزی رو که فکر میکنم به معیارهای علمی نزدیک تر ه رو بیان میکنم.
و اختلاف فوق نجومی کیفیت این فیلم های فسیل شده قدیمی در مقایسه با سینما قرن بیست ویک، یک مسئله بدیهی و غیرقابل بحث ه

نمایش دیدگاه
aref.a پروفایل 3 خرداد 1398
پاسخ به دیدگاه

کپک زده به مغز کسی میگن که به تاریخ انتشار فیلم نگاه میکنه نه محتوای فیلم =)))))
شک ندارم اگه همین گادفادر مثلا 2014 ساخته شده بود میگفتی خدا این فیلمو ساخته :)))

نمایش دیدگاه
M.S.84.SH.83 پروفایل 20 آبان 1397
پاسخ به دیدگاه

باشه داداش فقط خوت خوبی و خودت…
برو با اینترستلر خوش باش و هی ازش برداشتهای علمی فلسفی کن.

نمایش دیدگاه
alihn7 پروفایل 12 آبان 1397
پاسخ به دیدگاه

نوشتن از شاهکار قلم شاهکار میخواد که متاسفانه ازش محروم ام
اما ننوشتن ازش هم ظلمی است به حق کسایی که ندیدن و به خودت…
پدرخوانده از معدود فیلم هایی تاریخ سینماست که هم منتقدین هم عموم مردم و هم قشر هنرمند به اتفاق قبول دارند که این اثر بی بدیل و شاهکار است.
و این یعنی یه اتفاق نادر تو سینمای جهان
از اهمیت غیرقابل کتمان فیلم که بگذریم در فیلم یک موسیقی متن شاهکاری داریم که زبان از وصف این شاهکار عاجزه است امااینقدر خوب و لذت بخش و دقیق است که بعید است هیچگاه مثل این موسیقی متن در سینما بشنویم
البته این به معنی چشم پوشی از بازی استثنایی مارلون براندو یا حتی آل پاچینوی جوان یا کارگردانی بی نقص کاپولا نیست چون پدر خوانده یک فستیوال از بهترین هاست.
از موسیقی تا بازی ها از دکوپاژ تا فیلمبرداری و…و… همه در بهترین فرم خود قرار دارند.
بی شک هر کس خواسته از پدر خوانده بد بنویسد در خط دوم از نوشته ی خود پشیمان شده
پس حتما این شاهکار را ببینید و لذت ببرید.
نوشته : (instagram.com/alihabiibi)

نمایش دیدگاه
M.S.84.SH.83 پروفایل 30 مهر 1397
پاسخ به دیدگاه

فکر کنم در برابر این شاهکار باید سکوت کرد.

نمایش دیدگاه
AMK1205 پروفایل 1 مهر 1397
پاسخ به دیدگاه

موسیقی متنش محشره :))) 10.10

نمایش دیدگاه
Masoudj299 پروفایل 24 مرداد 1397
پاسخ به دیدگاه

شاهکاری از فرانسیس کاپولا و بازی بی نظیر مارلون براندو که فک نمیکنم که دیگه فیلمی توی این ژانر بتونه باهاش رقابت کنه
همه چیش عالیه چه موسیقی و چه خود فیلم عالیه
بنظر من 10 از 10 حقشه

نمایش دیدگاه
M.S.84.SH.83 پروفایل 13 مهر 1397
پاسخ به دیدگاه

به نظر من در کنار Goodfellas اسکورسیزی بهترین فیلم های گانگستری جهان هستن.

نمایش دیدگاه
mohammad amir پروفایل 6 مرداد 1397
پاسخ به دیدگاه

یکی از بهترین فیلم های تاریخ که هیچ ایرادی نمیشه توش پیدا کرد… ((((((:

دیدن چند باره ی فیلم و گوش دادن چند باره ی موسیقی متن فیلم فراموش نشه…

نمایش دیدگاه